מוזמנים לפינטרסט שלי https://www.pinterest.com/rotembilu/

יום רביעי, 14 בספטמבר 2016

"לא יודעים" לארוחת הצהריים - או אמפנדס ללא גלוטן

ראשית התנצלות , מכם, אבל מעצמי בעיקר, על הזנחה משהוא של הבלוג החביב שלי.

הקיץ נפל עליי במלוא אונו , ותפס אותי ואת מלוא הזמן שלי. 
סיבות טובות ומבורכות, חדשות מצויינות ופרוייקטים מלהיבים, עליהם עוד אספר ואפרט בפוסטים הבאים ...

שנת הלימודים תשע"ז התחילה בשמחה וצהלות, בעיקר שלי .... 
כן, אני צריכה את השגרה המבורכת.  
גם הם כבר חיפשו אותה....

טלטול עלתה לכיתה ט' ( לא מאמיינה שאני כותבת את המילים האלו. כיתה ט' זה כבר ממש גדולה....) 
אורצ'יק עלה לכיתה ו'  ( עוד פלא... הפיצפון הזה שלא רצה לוותר על הגן ...  עומד לפני סיום היסודי...) 

מורות מקסימות וצוות נהדר , חברויות ישנות וחדשות של הילדים, וגם שלי... 

ככה הם נראו בראשון לספטמבר השנה:-) 





נקפוץ להיום ....

הרכב ארוחת הצהריים בדרך כלל מתואם מראש לפי החישקוקים שלהם בערב לפני או בבוקר, ובהתאם לרמת הכח/חשק שלי , ובכפוף למלאי הפרודוקטים שיש בבית. 

ארוחת הצהריים של היום אמורה היתה להיות מורכבת מהשילוש הקדוש : שניצל-פסטה-סלט.

מיוצר לציין שהשניצל אמיתי, מחזה עוף של תרנגולת חופש (משמע שבאופן חופשי נרכש אצל הקצב המועדף ) ואחרי שרייה מהנה ומסג' רקמות עמוק עם תבלינים וקונפיטורת תפוזים , טוגן או נאפה לשניצל איכותי... 

אבל הם ביקשו עוד משהוא, שונה, אחר, מעניין... "תגדירו מה" ביקשתי מהם.
 " לא יודעים" היתה התשובה.... והם יצאו לבית הספר. 
חיפשתי בגוגל "לא יודעים" אבל לא מצאתי מתכון טוב...

מפה לשם,עלה לי רעיון שישלב את הבקר הטחון ( שהופשר במקרר לטובת מנה אחרת)
מארון המזווה הציץ אוסף הקמחים נטולי הגלוטן, שרצה להצטרף להרפתקאה וככה נולדו אמפנאדס נטולי גלוטן. 

המתכון הוא מתכון עלום שמסתובב אצלי במחברות המתכונים ועובר טרנספורמציות כבר שנים....  

ניגש לעניין: 

הבצק :

2 כוסות קמח כוסמין נטול גלוטן או  קמח "כרגיל" נטול גלוטן    ***  שימו לב שבקמח כוסמין רגיל יש גלוטן! 
2 כוס קמח תירס נטול גלוטן
1 כפית מלח
1/4 כוס שמן זית
2 כפות סוכר
2 כפות עשבי תיבול יבשים 
1 ביצה טרופה ( מי שנמנע מביצים יכול  להחליף בעוד מים או בשמן זית) 
1/3 כוס מים 

( הגרסה הרגילה- פשוט מחליפים את הקמחים 4 כוסות קמח לבן )

מעבדים את הבצק במעבד מזון/מיקסר/ בלישה בקערה לבצק אחיד ונוח, נותנים לו לנוח חצי שעה . 

המלית : 
כל מלית שעולה על רוחכם תתאים כאן. אני הכנתי שני סוגים: 
מילוי בקר טחון: 
400 גר' בקר טחון + בצל בינוני קצוץ + תבלינים ,שהוקפצו במחבת עם מעט שמן זית עד לבישול כל הבשר. 

מילוי חצילים וריקוטה:
1 חציל קלוי, קלוף וקצוץ  + 2 כפות גבינת ריקוטה 5 % + תבלינים

רעיונות למילויים נוספים : 
מלית בסגנון פיצה- רוטב עגבניות וגבינה צהובה מגורדת
מלית תפוח אדמה- תפוח אדמה מבושל ומעוך מעורבב עם תבלינים
מלית תרד - תרד טרי מוקפץ במחבת עם בצל, קצוץ ומעורב עם תבלינים

אופן ההרכבה : ( כאן נזדקק לביצה נוספת להברשה או מים+שמן  במקום ) 

מחלקים את הבצק לארבעה חלקים. 
מפזרים מעט קמח על משטח העבודה 
מרדדים את הבצק לעלה בצק דק 




 קורצים עיגולים. מברישים במעט ביצה, מניחים חצי כפית מהמלית במרכז העיגול וסוגרים לחצי עיגול.











מהדקים עם האצבעות או מזלג לקבלת דוגמא




מניחים על תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה, מברישים את המאפים בביצה.







אופים במשך רבע שעה בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות .





הילדים ליקקו את האצבעות, בקושי השאירו לי ולנדב.... 

( פינת ה"אין לי סבלנות" : במקום לקרוץ עיגולים ולהכין מאפים קטנים, אפשר לרדד את הבצק לעלה ארוך וצר, להניח מלית באמצע, לסגור לרולדה ולחתוך ל"שושנים" . עובד מצויין :-)) 



שיהיה בתאבון , ואם הכנתם, תשלחו לי תמונות  ! 
שלכם
רותם 




2 תגובות: