מוזמנים לפינטרסט שלי https://www.pinterest.com/rotembilu/

יום שני, 30 במאי 2016

דברי אלי בפרחים או "אמא משעמם לי"


כל אמא נתקלת בשלב מסויים  בשלישיית המילים האלמותית  " אמא משעמם לי" .
זה מגיע בגלים, בגילאים מסויימים אך משתנים, אצל בנות ואצל  בנים 
ולפי מחקרים ( מבוססים יותר או פחות...) הם גורמים לאמהות לצמיחה של שיער לבן, להפרעות קשב וריכוז ולירידה חדה בסף העצבים- מה שמוביל באופן ישיר לעליה חדה בגובה הדציבלים..... 

אמא שלי האישית, שהיא אמא קסומה ומיוחדת ( ועליה בטח עוד אכתוב הרבה מאוד .... ) מיד היתה ממציאה פעילות יצירה שתיתן מענה ל "משעמם לי" , כך שבאופן הכי טבעי אני נוהגת  כפי שלמדתי מהדוגמא הכי חזקה בחיי.

נכון הוא , שמאז שגיברת "טרשת" הצטרפה למשפחתנו, כמות האופציות והרעיונות ליצירה עולים על הדרישה, ויש גם לוח פינטרסט  שגם בו יש אינפלציה מוטרפת של רעיונות.

 ולכן, בשניה שהשעמום מרים את ראשו, אני שולפת את כרטיס היצירה וקדימה לעבודה.

השבוע טל ואני עשינו אחר צהריים של פרחי נייר, לאחר שקיבלתי השראה בפינטרסט,
עם הדרכה שנלקחה מאתר מקסים בשם http://wonderfuldiy.com/  המאגד בתוכו, בדומה לפינטרסט, רעיונות מרחבי הרשת. 


השתמשנו בניירות אורגמי ונייר עטיפה פשוט,
דבק AMOS לבן ושקוף ( או כמו שטל קוראת לו "עמוסי") 
שיפודי עץ
 ומספריים


שלב 1- הגבעולים

חתכנו רצועות
של נייר עטיפה ירוק בגודל 20 ס"מ על 6 ס"מ  ( מספר הרצועות כמספר הפרחים שנכין) 
גלגלנו באמצעות שיפוד עץ בצורה אלכסונית והדבקנו ( עם עמוסי,, זוכרים ? ) 
גם באמצע הגלגול , וגם בקצה לטובת יציבות ולסגירה של הגבעול . הוצאנו את השיפוד ונתנו לו להתייבש.











והנה הגבעולים מוכנים : 


עכשיו עוברים לעלי הכותרת הצבעוניים והמשמחים :-) 
עבדנו בשתי שיטות שונות, ואני ממלציה לנסות את שתיהן וככה להחליט מה יותר נח.
בשיטה אחת : 
בוחרים נייר בצבע שרוצים, מגלגלים על השיפוד בצורה מקבילה לשיפוד, כמו כאן : 




 באמצעות המספריים גוזרים כמעט עד הסוף - משאירים מרווח של 1.5 ס"מ ( לרצועה איתה נדביק) 







וככה זה נראה-  חתוך







את הדבק נמרח בחלק החיצוני, כך התלתלים יסתלסלו החוצה.  



בשיטת החיתוך השניה, קודם חותכים רצועות ורק אז מסלסלים אותן על השיפוד - בדומה לקווילינג. 
כמו כאן : 







את הדבק שוב, נמרח על הצד החיצוני .



עכשיו מרכיבים את הפרח . 
את החלק עליו מרחנו דבק  הדבקנו בעדינות ובצורה אלכסונית על הגבעול, כך שבכל סיבוב, רואים שניים או שלושה תלתלים באותו הגובה. 




השלב הבא-  עלים לגבעול של עלי הכותרת

משתמשים בנייר ירוק, בגודל 5 ס"מ על 8 ס"מ , מקפלים לרוחב אחרי כל חצי סנטימטר, כך שיצא אקורדיון. 













את אחד הקצוות חותכים מימין ומשמאל של אותו קצה  כך שנוצר לנו שפיץ-  קצה של עלה,
וכשפותחים מקבלים סרט  של עלים


 






כמו בעלי הכותרת, מורחים דבק על החלק האחורי ומדביקים בסיבוב על הגבעול,מסביב לבסיס עלי הכותרת.





וזהו, הפרח מוכן ! 


מכינים עוד פרחים , מאגדים לזר יפה ,
וככה הרווחנו שעת יצירה וכיף גדול ביחד !  

אם הכנתם פרחים, שלחו לי תמונות ! 

שלכם, רותם  ( ובהדרכה הזו, גם טל )















6 תגובות:

  1. מקסים ילדות מבורכות שלי.......

    השבמחק
  2. איזה כייף של הדרכה...:-).... הזכרת לי נשכחות. מאוד מהנה להכין פרחים מנייר.ואני ממש שמחה שהזכרת לי ,, כי אוטוטו החופש הגדול מגיע והפנמתי את הרעיון המעולה/יפיפה לפעילות מוצלחת בהמשך:-),,נראה לי שישמחו להכין,, זאת פעילות נהדרת שטובה גם לחבורה בצוותא וגם לשלווה יחידנית...:-) תודה תודה .. ההדארכה מ ע ו ל ה!!!!!!.
    ערב נעים ומאושר:-)
    צילה:-)

    השבמחק